Hur skickas min beställning?
Vi erbjuder frakt med både DHL och PostNord för att ge dig som kund flexibilitet och valfrihet.
När vi mottagit din order får du ett bekräftelsemail med sökbart sändingsnummer.
Varor som skickas som gods eller på pall körs normalt direkt till utsatt leveransadress om ej annat avtalats.
Leveranstid
När din beställning kommit in packas och skickas ordern normalt under samma dag om ordern lagts innan kl 12, dagen efter om senare. Under högsäsong kan leveranstiden i undantagsfall vara längre, vi arbetar självklart för att undvika detta.
Vid längre väntetid pga att varan inte finns på lager eller annan anledning kontaktar vi dig.
Hur lång tid har jag på mig att hämta paketet?
Paket ligger normalt kvar på utlämningsstället i 14 dagar innan det automatiskt returneras till oss. Ej utlösta paket debiteras med en avgift för att täcka fraktkostnad och hantering.
Denna avgift uppgår normalt till 250 kr inkl moms.
Returnera
Du har 14 dagars full returrätt på obrutna varor. Returfrakt betalas av konsumenten.
Du returnerar den som ett postpaket (inte postförskott, rek eller till ombud) tillsammans med en kopia på din orderbekräftelse till:
Arcticlean AB
Stockevägen 56
832 56 Frösön
Ej uthämtade paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera 250 kr för ej uthämtade paket. Detta för att täcka frakt- och hanteringskostnader.
Om paketet ej hämtas ut av köparen så kommer den i retur till oss och behandlas därefter, om ordersumman överstiger 250 kr så dras kostnaden från fakturan och resterande krediteras, understiger ordersumman 250 kr så krediteras originalfakturan och en ny faktura för frakt- och hanteringskostnader skickas (250 kr).
Kunden ansvarar själv för att rätt kontaktuppgifter lämnas vid orderköp, felar sms-nummer/mailadress går paketet i retur till oss.
Återbetalningar behandlas först när returen anlänt till vårt lagret.